Αρχή Σχολικό Έτος 2013-2014
 



Σχολικό Έτος 2013-2014

Είσαι διαφορετικός, αλλά σε χρειάζομαι

Το παραμύθι «Είσαι διαφορετικός, αλλά σε χρειάζομαι» είναι ένα αποτέλεσμα της συνεργασίας των μαθητών του τμήματος Στ΄2 του 7ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου και του Δημοτικού Σχολείου Λαγυνών κατά το σχολικό έτος 2013-2014. Οι μαθητές μετά από ένα καταιγισμό ιδεών μέσα στην τάξη, καταλήξανε το παραμύθι τους να πραγματεύεται την διαφορετικότητα του κάθε ατόμου, αλλά και το πόσο χρήσιμη είναι αυτή στον μικρόκοσμο του σχολείου από τη μια και στην κοινωνία γενικότερα από την άλλη. Στο εργαστήριο της Πληροφορικής έγινε η εικονογράφηση του παραμυθιού.
Οι μαθητές δανειστήκανε τους ήρωες τους από το ζωικό βασίλειο, θέλοντας με αυτό τον αλληγορικό τρόπο να περάσουν καλύτερα τα μηνύματα τους στους μικρούς μαθητές. Ο πρώτος ήρωας, η αλεπού, είναι γέννημα της φαντασίας των μαθητών του 7ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου, ενώ ο γάιδαρος είναι γέννημα της φαντασίας των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου Λαγυνών. Οι μαθητές πλάθουν ιστορίες με τους ήρωες τους, τις δένουν μεταξύ τους, βρίσκουν κοινά σημεία και καταλήγουν με ένα συμπέρασμα.

 

 

"Τα παραμύθια των μικρών μουσικών"

Το Παραμύθι εδώ τελειώνει η μουσική, ο χορός μας ενώνει

πέφτει ένα αστέρι κάνω μια ευχή:

"Και του χρόνου μας παιδιά να είμαστε όλοι μια αγκαλιά"

Τα Παραμύθια των μικρών μουσικών έλαβαν τέλος......

Όλα πήγαν κατ' ευχήν......Καλή ανάγνωση και καλή ακρόαση!

 

 

Περισσότερα...

Είμαστε παιδιά και παιζουμε

Το σχολικό έτος 2013-14 υλοποιήθηκε στο ολοήμερο τμήμα του σχολείου μας το πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο «Είμαστε παιδιά και παίζουμε», που εντάσσεται στη θεματολογία παιχνίδι και πήραν μέρος 55 παιδιά, 30 κορίτσια και 25 αγόρια. Ο χρόνος ενασχόλησης μ? αυτό ήταν τα διαλείμματα του ολοήμερου και ο ελεύθερος χρόνος που έμενε όταν τα παιδιά τελείωναν τη σχολική τους προετοιμασία. Όλα τα παραπάνω είχαν σαν στόχο να κάνουν την παραμονή των παιδιών στο ολοήμερο πιο ευχάριστη και διασκεδαστική, γιατί τα παιδιά ήταν ήδη κουρασμένα από το 7ωρο πρωινό σχολικό τους πρόγραμμα, αλλά παράλληλα και οι μαθητές-τριες του ολοήμερου (ηλικίας 6-11 ετών) να αναπτύξουν συνεργατικότητα, ομαδικότητα και ευγενή άμιλλα μεταξύ τους. Το πρόγραμμα είχε επιτυχία γιατί η βιωματική εφαρμογή των παιχνιδιών έκανε τα παιδιά χαρούμενα και την παραμονή τους στο ολοήμερο διασκεδαστική!  

 

Saved by the bell

Στα πλαίσια του μαθήματος των ΤΠΕ μια ομάδα μαθητών της Στ΄ τάξης υλοποίησε ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι με τη χρήση του προγραμματιστικού εργαλείου Scratch, το?Saved By The Bell?. Η εργασία τους παρουσιάστηκε στο ειδικό θεματικό πάρκο της Παιχνιδοχώρας (Gameland) στο 6ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, που πραγματοποίηθηκε το τριήμερο 8-9-10 Απριλίου 2014 στο Συνεδριακό Κέντρο του NOESIS .

Το Scratch είναι ένα logo-like περιβάλλον προγραμματισμού σε μικρόκοσμο, με συγκριτικά πλεονεκτήματα την έντονη διαδραστικότητά του, αλλά και την ευκολία στη χρήση ιδιαίτερα για νεότερες ηλικίες, όπως την εμφάνιση των εντολών και δομών δεδομένων σε μορφή μπλοκ που συνθέτουν ένα παζλ κατά τη δημιουργία του προγράμματος. Το παιχνίδι έχει τη μορφή λαβύρινθου, όπου ο ήρωας είναι ένας μαθητής που πρέπει μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα να μεταβεί από το σπίτι του στο σχολείο με ασφάλεια, ακολουθώντας τα σήματα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Η Παι_Δική μας ματιά

Το μαθητικό ιστολόγιο «Η παι-δική μας ματιά» (www.paidikimatia2014.blogspot.com) αποτελεί συνέπεια της διασχολικής ηλεκτρονικής επικοινωνίας και συνεργασίας των μαθητών και εκπαιδευτικών της Στ? τάξης του 7ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου και του Δημοτικού Σχολείου Λαγυνών. Οι μαθητές με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών αποφάσισαν να ετοιμάσουν ένα ηλεκτρονικό μηνιαίο περιοδικό. Οι μαθητές καθορίζαν την θεματολογία του ηλεκτρονικού τους περιοδικού επικοινωνώντας ηλεκτρονικά μια φορά του μήνα μέσω της πλατφόρμας του Skype, και εργαζόμενοι σε ομάδες των 2-3 μαθητών ετοίμαζαν το υλικό τους που μπορεί να ήταν σε μορφή κειμένου, ζωγραφιάς, φωτογραφίας ή ακόμα και σε χειρόγραφη μορφή που ψηφιοποιήθηκε για να αναρτηθεί στο ιστολόγιο. Διδακτικοί στόχοι της εργασίας ήταν η ηλεκτρονική επικοινωνία και η εξ αποστάσεως συνεργασία συνομηλίκων μαθητών που ζουν σε διαφορετικά γεωγραφικά περιβάλλοντα (αστική ? ημιαστική περιοχή), καθώς και η χρήση και εξοικείωση των μαθητών με εργαλεία Web 2.0, όπως είναι τα ιστολόγια και τα προγράμματα τηλεδιασκέψεων.

Η εργασία παρουσιάστηκε στην Κεντρική Σκηνή του 6ου Μαθητικού Συνέδριου Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, που πραγματοποίηθηκε το τριήμερο 8-9-10 Απριλίου 2014 στο Συνεδριακό Κέντρο του NOESIS.

Νέα ΥΠ.Π.Ε.Θ.

dimosiotitaetos 1617 afisa

dimosiotitaekseid 1617 afisa